måndag 28 mars 2011

Släktdrag

Lilla, söta, fromma Jovi börjar mer och mer visa från
vilka linjer hon härstammar.

Det man inte når, ser man till att nå.


















Och det man inte kommer åt, ser man till att komma åt.


Dammsugaren har hon sen första dagen känt obehag av.
Men  gick hon iväg och gömde sig.
I dag har hon ändrat taktik.














Lexa retar hon också gallfeber på emellanåt.


















Något hon inte kommer undan med lika lätt


















Det är dock inte alltid hon accepterar en tillsägelse















Och man får ta i med hårdhandskarna.


















Både en och två gånger.

















I hagen håller vi på att gallra.












Att såga går väl an. Men att släpa undan riset.... urk :-(











Längtar just nu hemskt efter barmark, vindstiltje och värme.
Jag har alltid
haft svårt för den här årstiden.
Humöret svänger, jag blir trött, grining och orkeslöst.
Botar mitt dåliga mående med ätande - går upp i vikt - och mår ännu sämre.
I år är inget undantag.
Brukar så småningom få bort dom kilona, med hjälp av svett, blod och tårar
men problemet är kvar, varje downperiod jag får.
Tänkte jag skulle ge mig på den lovprisade dieten lchf.
Dvs inga kolhydrater och mycket fett.
Den ska visst inte bara minska kroppsomfånget på en utan även minska sockerberoendet
(som jag inte erkänner mig ha), ge själslig energi och få en att må bättre.
Låter inte det bra!
Kanske blir jag som den enerverande hackspetten i Kalle Ankas Jul  ;-)

Startade i alla fall dagen med lite ägg och bacon.
Nu blir det ett fyspass bestående av risdragning
för att sedan avbrytas med lax och dillmajonäs lunch.  :-)

1 kommentar:

  1. apropå Jovis nya förhållningssätt är det svårt att undgå leendet bakom beskrivningen ;-)

    SvaraRadera