lördag 7 februari 2015

Tunghäng

 I plusgrader, sol och trevligt sällskap trotsade jag hostan och bjöd hundarna en heldag i vallhagen hos Ewa J.

Det var länge sedan jag mörade jyckarna ordentligt men i dag hängde tungorna tungt på eftermiddagen.

Gemmas tempo var tex en av bristerna vi jobbade hårt på.



 
Och baske mig, vi fick till det riktigt bra............

......... till slut!!

Värre var det med de stooora öppna flankerna och att inte gå för högt upp i delningarna.
Det finns att jobba på kan jag lova :-/


Jossan hade glöd i valltarmen igen.



 
.......... men så fick hon också sköta det på sitt vis. Utan styrningar och utan förmaningar från en, i hennes värld rätt energisugande och  krävande petig matte.

Med Ewas Dayra har det hänt ett och annat. Kul att se. Och med nya övningar och utmaningar tror jag hunden fick en släng av storhetsvansinne. Ha, ha, ha så härligt att se när en hund växer flera centimeter i självkänsla på en enda träning.




Lena och Gina kom också förbi och körde några pass.
Stackars Lena som skadat ryggen slet tappert på kryckor i snön.






På hemvägen passade jag på att shoppa lite.
Det blev både nya kängor och strumpor åt mig och lite toy´s till hundarna.


I morgon väntar inomhushallen för ytterligare lite lydnadstränande.
Men först Mellon. Gissar att inte rätt låt vinner, hi,hi.

2 kommentarer:

  1. Åååh så härligt det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Ja du vad ska man säga.... nog hände det saker och idag började hon med bra drivningar med den svarta gruppen. Sedan fick hon för sig att det var häftigt att dela av och gjorde en egen och jisses vad hon höll i dom avdelade... hon hade det kvar i minnet :-))

    SvaraRadera