måndag 18 april 2011

Måstena haglar..

.... den här tiden på året.
Att hägna in gården är ett. Det rör sig visserligen inte mycket på vägen utanför.
Men då och då kommer en bil, en ryttare, någon crossåkare och hurtiga motionärer.
Den största anledningen är att undvika hund i fårhagen.
Lexa har som specialité att ligga och övervaka.
Hon vallar, rör inte på dom  men springer gärna in och passar.
Men med en ny valp är det lite för vanskligt att ha fri lejd till hagen och dess strömtrådar.
I dag har hussen varit ledig och gissa vad!? Staketet är uppe!! Underbart!
Nu fattas bara lite grindar, sen behöver jag inte spilla tid med att leta döv rymmar valp.

Ett annat måste är att fixa ett bagghägn. Lamningen står inte som spön i backen precis.
2 då och 2 då. Men många bagglamm blir det.

Solen har strålat med sin närvaro och med det kvällssol genom fönstren.
Nästa måste är att putsa fönster. Jisses!, ser ju knappt ut.

Rabatterna skulle också behöva en upprensning liksom buskar och kvarglömda höstlöv.

Matjordsutfyllnad och gårdsplansutjämning är andra. Pust!
Orkar inte tänka på fler.

Just ja, sonens student ska planeras och örhängen till fåren beställas. 
Om jag tänker mer kommer jag säkert på flera måsten.

Tror jag tar det i morgon.
I dag fortsätter jag nog att oja mig åt snorig näsa och kraxande hals.
Host, host, snörvel.

1 kommentar:

  1. He Jag kan säkert få ihop en längre lista på måsten men då deppar jag ihop helt.Föresten var jag förkyld i sex veckor tror jag(har förträngt det) så lycka till.Vänta bara snart går proppen ur och då får du många lamm på samma dag.Krya på dig (hur man nu gör det)snart flyger du och Lexa över ängarna och solen skiner den bedrövliga förkylningen är som bortblåst. Ha de och Trevlig Påsk Lena Ossi o Jazz

    SvaraRadera