söndag 12 maj 2013

Vårstress, uppvisning, bröllop och nostalgi

Varje år tycker jag att tiden bara springer iväg så här års.
Det är så mycket man vill hinna med och njuta av.
På gården är det förstås en hel del att göra och
oavsett hur gärna jag vill, inser jag att det inte hinns med detta år heller.

Fåren är i alla fall ute på bete. Jag saknar gnyttret från lamm och ropande mammor.
Inte heller kan jag le åt alla lammrace upp och ner över kullarna.
Vargparet som strök här i höstas verkar inte ha bosatt sig i området, så nästa år springer det nog lammungar i hagarna på Skräddars igen. Får nöja mig med de 4 årslamm jag beställt att utöka flocka med i år

I torsdags var det uppvisning här på gården.
Wedaskaog hade en dag för skogsintresserade och valluppvisning stod med på agendan.
Tack goa kamrater i Södra Dalarnes Vallhundsklubb för att ni ställde upp och hjälpte till. Uppvisningen visade sig vara mycket uppskattad av både publik och media. Dalarnas Tidningar gjorde detta reportage.


Fredagen blev en heldag i kärlekens tecken. Lillebror Oskar gifte sig med sin Eva i Grycksbo kyrka, nästan exakt på dagen 24 år efter den dag jag och Claes äntrade samma altargång.


Lillebror och hans Eva 2013



Claes och Jag för nästan 24 år sedan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar