måndag 3 juni 2013

Liten blir stor

Oj vad tiden går fort.
Tycket inte det var länge sedan lillan var ny hämtad och bebis.



Nu fyller hon snart ett år och har blivit stora damen.


I helgen var det läger på gården. Vallklubben var arrangör medan jag stod för markservicen.
Tror jag skötte mig skapligt. Fick i alla fall fram djur, marker, mat och fika i tid och till de flesta förnöjsamhet. Att sedan vädret bjöd upp gjorde inte saken sämre. Ena dagen strålande sol för de som önskade vallbränna och andra dagen mulet för de som sveddes.

Gemma och Jovi fick var sitt pass för instruktör Anita Boberg-Jonsson och båda visade samma brist (!!) Man undrar just om de är tränad för samma tränare?? Kort och tajt i flaken och täcker inte av ordentligt bak, vill bara in på djur. Tror minsann jag hade en tidigare med samma beteende. Måste dras till sådana hundar, får satsa på en får-rundare nästa gång, fniss.

Fick i alla fall lite tips av Anita som fastnade.
1. Placera dig tydligt
2. Hugg snabbt och distinkt
3. Bär hunden runt

Så i dag var vi ut.
Ställde mig på en pall, bet hunden hårt i örat och bar den ett varv runt huset.
Sen gick det som smort! Tänk vad bra råd kan göra under.

Sonen från strosta´n är hemma på sommarlov.
Det är alltid kul när hela familjen kan vara samlad.
Den äldste sonen har börjat fundera på flytt.
Vi hoppas på ett boende inte alltför långt bort.
Kanske blir det helt barnlöst i höst? Och nu när alla djur också intar en mer vuxen ålder kanske man ska se sig om efter en liten .............. ???

4 kommentarer:

  1. Måste ha missat nåt fast jag var där i hela två hela dagar!! Med både ögon o öron ändå missa det.
    Hmm.... kanske gäller även mig och min hund hi hi....
    Tack för två dagar mycket bra ordnat läger!!
    Det vill jag ha i repris fast inte som åhörare utan med hund ( så man inte missar nåt)

    SvaraRadera
  2. Men du, mer detaljer tack! :)

    SvaraRadera
  3. Hugga snabbt och distinkt är inget du behöver träna på det ...............
    Tack för en jättebra ordnad kurs, du skötte dig mer än skapligt.


    SvaraRadera
  4. Låter som ni hade en härlig helg! Jösses vad tiden springer iväg, har väldigt svårt att fatta att minstingarna snart är 1 år! Pussa på finaste gemma från oss och självklart på duktiga storasyster Jovi oxå! Ser fram emot uppdateringar om ny liten....;0) ha en ny toppenhelg!! Kram

    SvaraRadera