torsdag 16 januari 2014

Man får vad man förtjänar...

.. och vore jag coach till mig själv skulle jag nog gett mig en käftsmäll!!!, eller i alla fall haft ett allvarligt samtal om att byta hobby. Snigel racing, snöflinge plockning eller navelludd samling är kanske mer passande aktiviteter.

Jo visst, filmade vår träning idag och, Nej, ni vill inte se!!

Brukar tala om hundens brister,
men att det är jag som skapar dom.........GRRRR :-(

Det blev bara såååå tydligt.
Jag var platt, oengagerad, tjatig, otydlig, och så tråkigt grå..............

Gnällt på att hunden går kort och bara vill in, och vad gör jag???
Kör henne kort och belönar med ett in. SUCK!

Tur jag varken är långsint eller oförlåtande,
vare sig mot mig själv eller andra.

I morgon blir det ny tag.
Med mera engagemang,  positiv energi och svart eller vitt språk.

Hur svårt kan det vara???

2 kommentarer:

  1. Haha, jag kan slå dig! Eller utmana dig i navelluddplockbing :-)

    Jag har en massa förklaringar men å andra sidan struntar vi dem eftersom jag tror att det är andra bullar i morgon. Den där fällan lär du inte gå i två dagar i rad...

    SvaraRadera
  2. Men Helene du har väl aldrig haft tajta hundar tidigare ;) Vad själv till Peter idag och fick lite skäll för att Just inte var tillräckligt fri var?????? i flankerna så klart, släktdrag eller :)
    Kram den andra Helen

    SvaraRadera