måndag 15 september 2014

En riktig hundvecka

Efter en veckas slitande (!?) inom pappertillverkning är det åter dags för lite ledighet. Och vad passar väl bättre att ägna ledig tid åt än hund?


Börjar redan i dag med att starta upp en grupp tävlingsentusiaster på Brukshundklubben. Det var ett tag sedan jag var aktiv i utbildningsverksamheten där och blev både glad och nervös på samma gång när jag fick frågan om att hålla kurs igen. Men nu har jag pluggat på lite och känner mig redo ;-)


I morgon är det vår tur att gå kurs. 2 dagar för Peter i vallhagen med lilla Gemma. Ska bli riktigt skoj! Vi har ju en del att jobba på, ... har vi märkt, hi,hi ;-)

Efter det åker jag o Lennart med alla hundarna till Nås och tränar. Långa hämt står på schemat! Sen blir det faktisk en vilodag innan jag och Sarah drar ner till Tidaholm och ett lydnadsläger för Natalie med Jossan och Ellen.

Puh! Kanske kan vara skönt att gå till jobbet igen efter allt detta.

Köket då, undrar kanske någon?
Jo, ja det går väl framåt, om än inte så fort.
Vi väntar fortfarande på golvmattan och kan inte göra så mycket innan den är plats.
De flesta köksluckorna är i alla fall på plats och delar av bänkskivorna bytta men ....................... vi lever i en enda röra. Och röra är inte min grej!!  :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar