torsdag 2 juli 2015

Blötdjur

SÃ¥ kom sommaren!!


I går hade vi avslutning på tävlingskursen i lydnad.
Avslutningen var förlagt som ett "studiebesök" pÃ¥ en officiell tävling. Tre av deltagarna var anmälda till start och en var dommarsekreterare. Kul med sÃ¥ engagerade och motiverade elever. MÃ¥ste säga att det gick riktigt bra för dom. Även om de inte presterade pÃ¥ sin topp, gjorde dom en start och fick massor med erfarenheter och intryck att ta med i sin vidare karriär. Jag som följt dom en tid och sett deras träningsutveckling är jätte stolt över dom. Det som var lite synd var att jag själv fick sitta pÃ¥ bänken hela kvällen. Hade en plan när kursen startade. Jag skulle starta med bÃ¥da hundarna, jag ocksÃ¥. Men i och med flytt och annat har jyckarnas lydnadsträning, ja all träning för att vara exakt, blivit rejält eftersatt och det var helt enkelt inte just mot vare sig dom eller mig att starta. Kanske hade vi stÃ¥tt för kvällens underhÃ¥llning dock, hi,hi. 


I dag har det varit ett strålande väder. Lite surt att man jobbar dock. Men jag var i alla fall ledig på förmiddagen och kunde ägna den åt att njuta i solen.


Hundarna går i simskola och jag kan inte säga annat än att det går framåt även om det är lite skevt och vingligt emellanåt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar