fredag 17 juli 2015

Värme sökes


17 juli och åtta grader varmt på morgonen, suck. Inte den sommar jag önskat precis. Men det har i alla fall varit en bra sommar för hundträning. För de som nu haft tid, ork och lust för sådant. Tyvärr har jag inte haft något av ovanstående över och det känns lite surt. Speciellt som jag var till Ewa och tränade härom dagen (Jo, tog mig faktiskt i kragen och planerade in ett pass)


Upptäckte att det där med vallkondis verkligen är en färskvara. Dra på trissor vad lillan blev slut fort. På tok för fort!! Hmm....?? Ska vi få nån ordning på det måste!! vi träna oftare, men det där med måsten är inget jag går igång av. Får försöka hitta tillbaka till "vill drivet" igen. Men i övrigt går det ingen nöd på jyckarna. De har fullt upp med att fostra valpar ...

..komma in i nya rutiner, bilda flock med husets övriga hundar och leka med hussen. Det sistnämnda är både konditionskrävande och uppskattat. 

Hussen ja, han har köpt ett nytt fordon som också kräver lite ny inlärning. 
Sitt ner och håll in öronen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar