tisdag 21 juli 2015

Prydnad i båda snibb och rabatt


Verkar inte bli nån badsäsong i år. 
Och jag som köpt bikinis i mängder. 
Lika bra det kanske, bikiniklädd jag kanske skrämmer grannarna till flykt, fniss. 

Häromdagen när vi rullade in på gården hittade dessa två i rabatten. 
Inte ens måsungarna vill bada!!

Apropå sjö så har vi varit ut med båten några ggr. Både för att lufta hundarna på ön och vittja fiskmjärden. Fiskelyckan har inte varit enorm men några har vi allt fångat. Både fen prydda och klofingrade. 

Då sommarvärmen låter vänta på sig är jag inte ett dugg bitter över att inte ha semester. Vi har det rätt gött på jobbet också. 

Sen har jag ju mannen som kommer med värmande gåvor när solen uteblir. 

Smultron på strå häromdagen

Och vackra örhängen i dag. 


Var och tränade hundarna på fåren häromdagen. Gisses vad dåligt det gick. När jag efter den besvikelsen for hem och körde lite lydnad kunde jag konstatera att 
den gick ännu sämre.  Surade ihop
rejält och truttade i flera timmar innan jag kom till sans. Man får ju skylla sig själv. Finess och flinkhet är en färskvara och utan upprätthållande kan det knappast bli bra. Men måste man börja om från 0 bara för att man varit lite upptagen och lat i några månader?? Grrr… :-(

2 kommentarer:

  1. Rätt åt dig! ;-) så se nu till att träna lite. Jag har en känsla av att ni kommer att så rekord i noll till hundra...

    SvaraRadera