måndag 15 augusti 2011

Fläskläpp och huvudbrydderi

Det känns som om jag varit med om en rejäl boxningsmatch och fått rejält med däng. Men jag har "bara" varit hos tandläkaren och lagat en tand. Även om det syns så känns både läpp, kind och tunga som om de kom från yttre rymden och saknar normal dimension. Måtte bedövningen gå ur snart.

Helgen har, inte helt ovanligt spenderats på ett fält ute i obygden sittandes och stirrandes på en massa får och delikata framträdanden av div duktiga vallande bordercollies. Det blev rätt länga dagar då det bjöds både IK-1 och IK-2 tävling samma dag. Naturligtvis provade även jag och Lexa lyckan. Vi skötte oss hyfsat, tycker jag nog. Lexa är inne i sina "hallå!, nu fattar jag ingenting-utgångar" igen och då kan poängen inte bli så bra. Men förutom dom, som jag återkommer till jobbade hon helt OK och även jag känner mig mer och mer hemma på tävlingsbanan. Ta en sån sak tex som att jag kan börja tänka, planera, lägga upp och pausa, ha,ha. Även om vi inte är några ess, så har vi i alla fall otroligt roligt och det är också viktigt. Läser vi helgens protokoll kan vi konstatera att hämt...-Nej, tack. Delning, fålla...-Inte helt fel ;-).

Och apropå hämten. De har ju varit vårt dilemma under hela vår tid tillsammas. Men vi har jobbat på det och löst många svåra knutar. det som nu spökar tror jag hänger mera ihop med Lexas löpcykel. Det ser i alla fall så ut när man tittar på när, i vilken tid hon krånglar. Har grubblat fram och tillbaka på hennes utgångar. I början på säsongen var det kanon, men nu liksom i fjol efter löp är de KATASTROFALA!!! Trodde ett tag att jag gjort något fel, tränat fel, förklarat otydligt, varit för hård eller något i den stilen men eftersom jag kan mönstar beteendet till en viss tid i löpcykeln tror jag att i alla fall en av orsakerna är hormonelltbetingat. Överväger nu kastraktion. Inte enbart för att inte hämten funkar. De är bara ett av flera konstigheter hon visar efter löp. Det finns andra acpekter, mera hur hon mår i allmänt som ä mycket viktigare att ta hänsyn till. 

Lite kort från Vallsta. Flera finns att se under knappen FOTON - VALLNING på hemsidan

Sam, en ny stjärna som bara väntar på sin tur.


Domaren övervakar varje ekipage noga


Anita håller sin sida.


Zeke på väg bortåt med fåren


Härligt sällskap på tävlingsplatsen. Här har vi Monika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar