fredag 3 februari 2012

Besegrad igen

Så har vi haft krig igen, jag och Jovi.
Idag handlade det dock inte om fösning.

Eftersom det var så kallt bestämde jag mig för att köra lite närarbete inne i fårboxen.
Först skulle fåren sorteras. Denna gång skulle det bara göras tvärtom.
Lammen in i lilla boxen och de stora kvar i den större.
Men det var lättare sagt än gjort. Även får lär monster, Ewa och det var inte så lätt att sätta stopp när åtta stora tackor satte av och skulle in i den lilla boxdelen. Det blev till att ändra strategi.
Stortackorna in i lilla boxen, lammen kvar i den större, ta ut stortackorna bakvägen medan Lexa höll lammen på plats.
Så!
Färdigt!
Fiffigt av mig!

Glad i hågen, ut med Lexa och in med Jovi. Lillan skötte sig fint,.............. till en början.
Men när kraven började komma satte vrångheten till.
Jaha :-(
Är det så du vill ha det, så? :-/
Och, liksom förra tvisten så blev det en kamp.
Men även denna dag segrade JAG! HA..,HA..,HA!

Nu ligger hon surmulen under sängen och truttar.
Snacka om dålig förlorare ;-)

3 kommentarer:

  1. Hihi, man tror att man fått in snitsen på sortering men så visar det sig att fåren lärt sig... Inte hunden ;-) been there, done that. Kriga på ni, det låter som du sköter dig bra tycker jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och det värsta. Jag börjar gilla KRIG!! (har nog alltid gjort. Där av Lexalover Ha,ha,ha)

      Radera
  2. haha, börjar gilla?! det är ju det du letat efter ;-)

    SvaraRadera