lördag 18 februari 2012

Skit fia ;-)

SUCK!
Blir lite trött på Jovi ibland.
Hon, den lilla, svaga, timida varelsen tar alldeles för lätt på hundlivets regler och ser sina misstag som rena självklarheter. Hon ser mest förvånad ut när man förklarar för henne att: DET DÄR ÄR FEL!

Som i dag tex.
-Kissnödig.
Ingen vaken.
-Piper väl till lite dår´å.
-Nähä, ingen reaktion.
Då kissar jag väl på mattan då. Inget konstigt med det. Det gjorde jag ju som valp.

SUCK!

Eller som när jag gick in för att titta på TV´n hur det gick för svenskarna på skidor.
Hörde plötsligt hur det skramlade i järngrytan med kalopps från igår på spisen.
Gick för att titta, och vad fick jag se!!!!!!!!!!


SUCK!

Eller som när vi är i ladugården.
Har deklarerat 100 ggr att hon ska ge fan i sopen.


Men hon kan bara inte låta bli!
Detta medför att den alltid ligger tvärs över golvet och blir en säkerhetsrisk när jag snubblande ska bubba hösäckar över den.  SUCK!

Men idag kom jag på en lösning!!
Ha,ha, ha.


Eller ja, kanske inte en lösning. Snarare en luring.


Däremot är jag jätte nöjd med hennes insats med fåren idag. Vi övade en hel del svåra praktiska moment. Som att ta fåren ur en hage och in i en annan via en liten öppning och med mig i en obehjälplig position eller att själv föra dom längs en väg där de inte känner sig trygg att gå åt ena hållet och rusar hemåt åt det andra. Lena och Gina kom också förbi för lite träning. Det såg riktigt trevligt ut och dom kommer nog att få mycket roligt ihop detta vallningsår.

Katten har också tränat. Dock inte vallning.

Trädklättring!


Claes har jobbat hårt idag. Han håller på att bygga en rum åt hundarna.


Det ska bli ett isolerat rum med utgång till hundgården. I dag är vi bara inhägnat en bit i boden med kompostgaller. Det får visserligen tak över huvudet och vindstilla men någon värme finns det inte. Men nu ska det bli ändring på det! Skönt, det har varit lite oroligt och pyssligt när det varit kallt ute och vi måste jobba. Och som ni läst vill jag ogärna ha lillan inne själv!

I morgon väntar vallhundsklubbens årsmöte och nästa vecka inleds med tre dagars jobbkurs i Tällberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar