onsdag 1 februari 2012

Det gäller att smida........

.........medans järnet är varmt!
Snart kommer ryss kylan och sätter stopp för min utevistelse.

Idag krånglade tackorna lite i fårhuset. Tror det beror på att lillan har ändrat attityd ;-)
De knöade in sig i hörnet och vände alla huvuden utåt. Så det var bara för mig och "Jossan" att bryta oss in i högen så att vi kunde få ut lammen längst in. Inte särskilt vackert och inte särskilt graciöst men effektivt.

Ut med lammen och fösträna. Och var jag nöjd igår så var jag minst lika nöjd idag.
Ja, det där var ju inte så svårt, tänkte jag när flåsande halvsprang bakom för att hinna med.

Såg massa andra brister som vi också behöver "sätta" men just nu är jag bara
nöjd att hon släppt på bromsen, tonat ner djurkänsligheten, slutat tjura och går på.

Det andra hinner vi nog med också.

1 kommentar: