söndag 11 mars 2012

Äntligen bart

Ja, så var det äntligen dax för träning på snö och is fri area.
Som jag längtat.
Men, det finns inte något gott som inte har något ont med sig.
Duschade nog hundarna en halvtimme innan jag fick av värsta lerlagret.

I dag var Sarah och Marie med på träningen.
Riktigt roligt. Det var ett tag sedan jag såg dom och Sarah har ju dessutom skaffat en ny hund som jag inte sett alls. Simba, som är jämn gammal med Jovi och från en kull jag själv hade span på innan jag skaffade lillan.






Marie och Sture har verkligen jobbat på. De har gjort stora framsteg och kommit en bra bit på väg nu. Jätte kul!!



Lyckligast av alla var nog Bud idag. Finns det något bättre än när det kommer unghundar som behöver ett flyttbart staket? Bud loves it!! och bättre hagkrympare finns inte.



Jovi och Lexa gick bra och jag är nöjd med träningen.
Jovi börjar täcka bättre och trampar på riktigt charmigt emellanåt.


Lexa fick en hel del hämt träning och vi hittade ett nytt sätt att hjälpa henne ut.

Zeke och Rom gick också fint. Zeke svarar bra på fartökningen i utgången och Rom kommer sig mer och mer i div svåra situationer. I dag kom också farbror Rex på besök. Tror dock inte att han var lika imponerad av det han såg som jag ;-)


1 kommentar:

  1. Farbror Rex är gammal och klok, han låter sig inte imponeras i första taget ;-) Bud är inte fullt så gammal och inte alltid särskilt klok, men hålla får till unghundar - det kan han <3

    Lexa ser allt klokare ut, intressanta utgångar idag, det ska bli kul att se mer av dem. Jossan pinnar på bra nu!

    SvaraRadera