lördag 24 mars 2012

Träningsbar(t)

Så där ja! Nu är det äntligen isfritt och träningsbart här hemma. Yippie!

I tisdags var vi till Ewa J och släppte loss.
Båda mina ♥ skötte sig fint i lilla fållan.






När jag kom hade Ewa en överraskning till mig.
Hon hade i hemlighet beställt en målning av min Lexa.


Gissa om tårarna stockades i ögonen. Tack, snälla Ewa!

I går var jag inbjuden att träna med Monika för Bästaste Peter.
En heldag i solsken med bara 4 hundar. Lyx!
Det blev en hel del gjort och vi tilldelades både ris och ros för våra insatser.
Det roligaste var att Jovi äntligen fick stämpeln "träningsbar"!

Summering av dagen hos P.
Lexa:
Ligger på för hårt, går in för hårt på djur, lyssnar sällan och fattar för många egna beslut.
MEN när jag får henne i hand och vi kan fokusera lugnt och avspänt på det vi ska är vi jäklig (ursäkta skrytet) med. Och just nu kommer vi, ganska ofta dit på närmare håll men på avstånd är vi inte dett teamet ännu. Däremot gjorde hon, för dagen fina utgångar och bra lyft. Det är sen det brakar loss ;-(

Jovi:
Hjälp henne hitta sin linje runt djur. Hon blir antingen snäv eller vid. Träna flank från olika positioner. Fösningen behövs renodlas. Fina, naturliga hämt och i dag provade vi ett 110 m hämt med terräng byte där hon bitvis inte såg får. Viktigt med min tajming. Rätt / Fel.

2 kommentarer:

  1. Lexa skötte sig utmärkt NÄR du och hon var på samma våglängd.....Och det vet jag att ni kommer vara. HOPPAS inte ATT hon sköter sig första gången, utan förutse att hon INTE kommer sköta sig...Och du, den där lilla Jovi hon växte till sig under dagens gång...Hon kommer bli riktigt fin OM du stöttar och ser henne som den individen hon är. NI kommer bli ett bra TEAM!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monika. Fick många bra tips av dig som jag givetvis tar til mig. Du och dina hundar var fina. Imponerad över ditt jobb med Trolleman. Kluriga lösningar du funnit fram. Tack för en toppen dag!

      Radera