söndag 4 mars 2012

Fin besök och hjärngnugg

I dag fick vi fin besök på träningen.
Lilla (om man nu kan kalla honom liten, unga kanske är ett bättre ord) Birk var på studiebesök.



Än har inte isen släppt ordentligt så det gällde att se upp vart fåren tänkte ta vägen.
Detta gjorde att vi inte kunde träna riktigt som vi ville och som det kom sig, vi var tvungen att se till att ungtackorna höll sig på barmark och inte drog iväg på isfläckarna. Det skulle visa sig vara rätt trixigt då djuren hade en förkärlek isen, ha, ha, ha.

Rom jobbade på fint och vi utmanade honom lite i svårare övningar som tex att bryta framdrivningar med crossar och innerflanker. Mmmm, svårt, svårt, men han löste det ändå rätt bra. Men lite mera övning och erfarenhet kommer det att gå galant.



Zeke har länge gnuggat oss med sina "spöken". Nu förundrar han oss med dess plötsliga försvinnande ;-)


Den öppna högern är det inga fel på.




Lexa jobbade bra och jag hade henne i hand från andra sekunden :-o



Det vi diskuterade i hennes race var hennes första sekund. Själva presentationen.
I stället för:

-Hej, jag heter Lexa och jag ska föra er tryggt till ett säkert ställe.

Sägen hon:

-Bu, fattas bara lite timjan och en kvist rosmarin för att ni ska smaka perfekt. Men, va fan! Jag är inte så knuslig. Woha, ha,ha!

Lilla Jovi har utvecklats, ja. Men vi har än lång väg kvar att komma underfund med hur vi ska jobba henne Det är nästan så hon tagit över Zekes tron. King/Queen av hjärncellsgnugg ;-) Men jag är rätt stolt över henne också. Det är inte många 16 månaders lillor som skulle ha klarat Ewa ystra ungtackor på det sätt hon gjorde. Plus i kanten där!


Så olika på utsidan men så lika i tanken.


1 kommentar:

  1. Lika leriga utsidor och lika tänkande, kännande insidor. Jag är som vanligt inte alls lika bekymrad som du över Queen of Hjärncellsgnuggning. Men det har jag å andra sidan aldrig varit så det vore väl oroande på sitt sätt om jag blev det nu...

    Lexa går fint nu! Ser fram emot att se er sopa en massa banor i sommar. Jag ska "bara" ha till de där innerflankerna och linjerna med Rom, sedan ska vi ge er en match då och då. Och med de där högerflankerna vet vi ju inte alls vad Zeke är kapabel till :-)

    Pust, det finns då att jobba på...

    SvaraRadera