onsdag 11 juli 2012

Blött

Ja, inte mår jag speciellt dåligt över att inte ha semester ännu.
Fy, vad det regnar, regnar och regnar.
Hoppas att det vänder snart.

I går delade vi bort bagglammen jag, hussen och Jovi.


Allt gick lysande lagom tills vi gick ur hagen och njöt av hur lätt det var.
Ett av lammen tyckte det var på tok för tidigt att lämna mamma, moster och syster
och smet tillbaka. Bara att ta ut Jovi igen och stoppa tillbaka honom.




Efter det tog vi en blöt promenad genom skogen, jisses vad blött och kletigt det var. När vi kom
tillbaka stod åter bagglammet utanför bagghägnet och bäade in mot tackornas hage. Nu hade jag tröttnat på att vara djurkänslig och from. Fram med det tunga artilleriet (Lexa). Nåde den bagge som inte flydde fältet. Med raska steg och inte blick bakåt rände han in till de andra pojkarna och har inte visat sin näsa utanför trådarna sedan dess, ha!





I dag kom Jovis HD resultat.
A!!!
Kul, det förväntade jag mig inte.
Tänkte att, hon som alltid ligger som en groda med bakbenen rakt bakåt
och rör sig väldigt kontrollerat berodde på en defekt.

I morgon ska utöka innevånare antalet på gården ytterligare.

Den som håller koll får se ;-)

1 kommentar:

  1. Grattis till HD-resultatet. Haha, tur man inte rör sig så kontrollerat, då kan man ju bli beskylld för att ha en (eller ännu flera) defekter :-)

    SvaraRadera