måndag 23 juli 2012

Bortaknäck och hemmasmör

I helgen drog jag och Ewa ner till Godegård och årets första tävling. Var lite spänd på hur min träning skulle stå sig på tävling och såg fram emot att kunna bromsa och stoppa hunden lite mera som JAG tänkt. Men fy f-n så fel jag hade. Tror alla hundgudar i himmelen skrattade sig fördärvade åt min positiva förväntan. (Säkert skrattar de än)    :-(   Och hämten!!, som gått så jätte bra och som jag känt mig så nöjd med..... Orkar inte ens tänka på eländet. En kort summering skulle lyda. FÖR het, FÖR spänd, KNÄCK inte bara i öronen utan i hela huvudet och en totalt överkörd matte som inte alls fann sig i stundens allvar :-o Kan bara säga att det är en jävla tur att man tycker hundsport är så otroligt roligt.

Men............. vi hade i alla fall tur med vädret  ;-)




I dag tog jag ut Lexa här hemma och tänkte.......
Nu ska hund j-v-ln få!!

Men...........
hon var mjuk och len som en smörklick i solen. Precis så lugn och fin som hon kan vara.
Ja, vad ska man säga?
Dr Jekyll och Mr Hyde.
Grrrr....       Den lilla "råttan".
Ibland undrar jag om hon är för smart för mig.

Jovi har fått sig flera pass med lydnadsläxan som vi fick av Mackan förra vecka.
Några av delarna har landat fint men andra har vi inte riktigt fått kläm på ännu.
I morgon ska vi åter ses och då får vi se om vi får GK :-)

1 kommentar:

  1. Där har vi lite att bita i... Men vi ska nog överlista henne på nåt sätt ;-)

    SvaraRadera