torsdag 19 juli 2012

Efterlängtad

Yes!!!
Så var den då här!
Den efterlängtade SEMESTERN!!!!

Och vad passar bättre att starta ledigheten med än lite hundträning??
För mig och Jovi innebar det starten på helt ny bana, Lydnad!
Hade bokat tid med Mackan för att få lite hjälp med igång körande.
Det var några år sedan min hjärna tänkte lydnad och det har hänt mycket inom grenen sedan dess. Mackan kom med många nya övningar och intressanta tänk, det gällde att hålla öronen öppna och hjärncellerna aktiva. Oj,oj vad man tappat när man inte varit aktiv på ett tag. Men nu har jag i alla fall fått hjälp med att komma ikapp. Sen får tid och engageman visa vad det kan leda till. Kul var det i alla fall.



Mackan med sin lilla unghund Socka visade hur och varför.




Jag och Jovi försöker


Och så småningom fick vi till det.

Nu återstår att träna på och sätta de läxor vi fick.
Tack snälla Mackan för att du tar dig tid och hjälper oss.


1 kommentar:

  1. Det är bara så himla kul och jag ser fram emot fler dater! :) Jovi har det och du med, bara rosten ramlar av dig. ;) :D

    SvaraRadera