tisdag 16 oktober 2012

Ingen bra dag

I dag var sannerligen ingen bra dag för mig och Jovi i vallhagen.
Surare än vanligt var hennes sinne och mitt ska vi inte tala om.
Irriterad redan innan utgång, när sko-snörena krånglade.
Men............. vi jobbade oss igenom både surerier och irritationer även om det var både svårt och besvärligt innan vi kom dit. Vi har en del att jobba på, både jag och min hund.

Bosse och Boriz var också här och tränade idag. Kan bli lite full i skratt över hur jag instruerar Bosse i detaljer jag själv skulle behöva tänka mera på. Men är det inte så: Lättare sagt än gjort! Boriz jobbade bra idag och Bosse med för den delen. Kul var att se var att det vi jobbade med sist börjar falla på plats, även om det är en bit kvar ännu. Men om Bosse bara är hälften så envis i sina begär som sin hund så ska det nog lösa sig.

I slutet av passet fick Jovi och Boriz hämta i par. Det var kul att se. Boriz kroppsvallade framåt, medan Jovi höll, på lite avstånd koll på styrningen mot oss. Och även om hon tyckte Bosse bråkade onödigt mycket på sin hund fick jag henne att jobba vidare. Det var bra!

När jag efter vallpasset kom in kände jag mig fortfarande irriterad, besviken och missnöjd med vallningen.
Anklagar Jovi men kanske är det jag som skulle ha mig en skopa. Får ta mig en rejäl funderare och komma fram med någon form av plan. I min vektygslåda finns uppenbart inga passand verktyg för en hund som hon. Men, vad tusan................. jag får väl tillverka några då, för ingen annan vi träffat har heller några. 

2 kommentarer:

  1. Är det någon som kan tillverka verktygen så är det väl du. Det är nog bara det att förändringar tar tid som mycket annat med lilla fröken (och nu avser jag hunden). Hennes matte är lite mer för snabbfix men de där verktygen får du nog svarva fram lite tålmodigt.

    SvaraRadera
  2. Tror som Ewa,du har för brottom det måste få mogna.(från en som inte kan någonting ha ha....) Stora skämtbilden

    SvaraRadera