söndag 17 februari 2013

Satsa på rätt "häst"

I dag var det äntligen dax för lite ordning och reda. Vallträning på Lisselqvars.

Gårdagskvällen gick åt till en hel del planerande, inventerande och realistiskt tänkande.
Kan kanske uppfattas ambitiöst men handlar mer om att känna sig själv och förenkla framtida val.
Att orka föra många hundar mot deras mål, hålla motivation, ambition och koncentration uppe tycker jag är svårt. Fastnar gärna i en (oftast den fösta). Bränner det mesta av krutet och övriga blir gärna en "allmän" massa. Så efter en inventering i "stallet" kom jag fram till en strategi. Nu gällde det bara att förklara mina funderingar för Ewa.

Jag tror att hon snabbt fattade mitt dilemma men såg också andra möjligheter och fördelar i mitt tänk.  Möjligheter som även gynnar dom andra hundar, dom som inte får vårt största fokus, vår noggrannaste planering och är vårt huvudsakliga och högst/först prioriterande mål.

Kände redan första passet att det var något/någon som pickade mig på axeln och ville in. Trängde undan det och fortsatte ägna mig åt hundträningen.

Summerar mina egna jyckar, resterande får ni läsa om på Ewas Blogg (om hon väljer att skriva om dom)
Kan säga att jag både är nöjd och glatt överraskad med deras insats.

Jovi överaskade också. Hon trampade på bra, tappade inte humöret och löste svårare uppgifter bättre än jag kunnat drömma om. Riktigt kul!

Gemma och jag fick lite goda råd av Ewa inför andra vändan och jag kan inte säga annat än att jag är stolt där med. Stolt över mig själv. Tror jag bröt igenom, he,he.

På hemvägen knackade det åter igen på axeln. Då kände jag vem det var.............. Herr Influensa!!
Nej!!!!!!!   ........ Vill inte!!!! ............
Ligger nu i soffan lätt host/snörvlande men tänker hålla emot. Har ett viktigt träningspass imorgon.

3 kommentarer:

  1. Men NEJ! inte vill vi ha besök av Herr Influensa! :-( om du hade känningar av sådan påhälsning är jag ännu mer imponerad av din träning idag. Fokuserad, tydlig, rapp och inspirerande. Och banne mig, med lite tryck på lillfröken där på slutet ;-)
    Bra jobbat! jaga bort objudna Herrn nu!

    SvaraRadera
  2. Kul att ni haft bra träning! Inte bra att sedan bli dålig. Kurera dig nu så du blir frisk!

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft bra träning men mindre roligt att bli sjuk!! Hoppas det gått över redan och annars får du krya på dig! Kram

    SvaraRadera