lördag 2 februari 2013

Upptäckternas dag

I dag var det städdag.
På städdagar får man lite extra syn på saker och ting här hemma.
Gjorde en hel del nya upptäkter.

Bla visade det superduper braiga håruppsamlar munstycket till dammsugaren att någons päls fäller.....


... vidare upptäcktes nya gnagarmärken på möblemanget...............



...... att det saknas fransar på mattan........



..... och att någon har hemliga godisgömmor under soffkuddarna.



Den första upptäkten var rätt enkel att spåra källan till. Håren var långa, mjuka, svarta och silkiga = Jovi.
De andra verken var dock rätt kluriga. Men, jag har mina gissningar. Självklart anklagar jag ingen utan bevis, så mina aningar får stanna i minnesbanken så länge.

På eftermiddagen åkte jag och Jovi till ridhuset och tränade. Vi ägnade tiden i huvudsak åt två moment. Ruta och vittring. Försökte filma lite med telefonen. Det var inte så lätt. Jovi var rätt förvånad vad jag höll på med, varför jag inte var så engagerad i det vi gjorde och varför jag var så stilla och tyst. Hi,hi en lärdom att ta med sig, bra!

Rutan: Ja, den är påbörjad men långt i från färdig. Ser att, hon på flera av filmerna väljer en medveten väg in. Nära första vänsterkonen. Hur påverkar det fortsättningen? Får fundera på det.


Vittringen: Lade för första gången vittrad pinne bland de övriga. Man kan se att hon ogärna startar letningen där utan vill ut och förbi. Dock blir hon inte särskilt störd av att leta bland dessa. Hon tar inte bara en, utan nosar upp den rätta och om/när hon inte funnit rätt kommer hon hem tomhänt.
Bra början på det momentet också!


2 kommentarer:

  1. Håruppsamlarmunstycke - det vore något! var har du hittat det? För övrigt... ja, vad ska man säga ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superbra!! Funkar ungefär som dom gamla klädborstarna. Dom som inte har klistersnurra, om du vet. Var köper man udda prylar och krims krams i Dalarna om inte på Rättviks marknad!! Det dom inte har där....... finns inte ;-)

      Radera