torsdag 21 februari 2013

Tvångsvilan är över

Efter tre och halvt dygn nertryckt i soffhörnet släppte äntligen Herr Influensa taget. Snabb som en iller och på skakiga ben slank jag ur hans grepp och såg mig förvånat omkring.
Efter tre och ett halvt dygns stillestånd på en gård är inte mycket sig likt.
Efter tre och ett halvt dygns stillestånd på en djurgård är det mycket som ligger efter.
Var skulle jag börja?

En arbetskamrat  sa en gång till mig, när det var lite stressigt på jobbigt "Var sak har sin tid"
Ett uttryck jag fastnade för och tänkte ta tillvara på. Det uttrycket skulle ha passat bra en dag som denna. Att tillfriskna tar sin tid, låt det så göra.

Men......................
Lätt att tänka, svårt att efterleva. Ska BARA, först.

Skulle BARA åka in till affären och köpa mjölk, smör, bröd och lite andra förnödenheter....
... och när det ändå var så kallt ute och jag börjar bli frisk ska jag BARA passa på att vädra sängkläder och soffkuddar från sjuklukten innan jag åker..............och.......... BARA kasta i en laddning tvätt i tättmaskinen.
......... och........ när jag ändå var i stan kunde jag lika gärna, BARA springa in på en annan affär och fixa.

Vilar när jag kommer hem.

Men, när jag kom hem och ändå var påklädd kunde jag lika gärna BARA ta reda på hundlortar och kasta dem på dyngstacken......... och............ BARA fylla på mat i fågelstugorna........ och........... BARA ge hönsen lite extra påfyllning.......... och då såg jag att det......... BARA behövdes rensas upp lite i höshuset och......... BARA sopas lite i fårhuset. Så!! Klart!!

Men eftersom sänkläder och kuddar låg ute på vädring vore det dumt att inte........ BARA............ damsuga lite för att sedan avrundas med.......... BARA lite matlagning innan sängkläder och kuddar.......... BARA skulle bäras in och tvätten........ BARA vikas ihop.

FAN TA ORDET BARA!

5 kommentarer:

  1. Men DU! Det kan ta om om det vill sig. Ta det LUGNT!

    SvaraRadera
  2. Du är ju inte klok :O vill du inte bli frisk? Du skulle BARA druckit kaffe, BARA njutit och BARA pussat på hundarna... Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Du är ju inte klok :O vill du inte bli frisk? Du skulle BARA druckit kaffe, BARA njutit och BARA pussat på hundarna... Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag upprepar mig så att du inte missar budskapet ;-)

    SvaraRadera