tisdag 6 augusti 2013

Semester, ett tag till

Semestern fortsätter, även om jag får lov att bryta den aningen tidigare än jag tänkt då bemanningen på jobbet inte blev som tänkt. Sånt som händer. Men just nu njuter jag i alla fall i fulla drag av värmen och solen. Enda nackdelen är att det inte blir så mycket tränat som jag har tänkt och planerat. Men det kommer en höst.............så småningom. Får ta igen det då, har ingen brådska. Vi är ju unga och har tiden framför oss. Eller???? ;-)

Så klart har jag inte helt legat helt på latsidan. Något pass här och där har det allt blivit som i går morse tex, innan solen blev allt för het.

Gemma gick riktigt fint, Jovi var tung, tung, tung och Bad fick smaka på den Elgemyriska envisheten.

Måste också berätta att jag i torsdags fick äran att instruera på en minikurs för unghundar på Working Kelpie klubbens årliga sammankomst. Jätte roligt och jätte många fina unghundar.


2 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att se dina hundar idag.(onsdag) du har verkligen gjort bra träning med dom!! Jag tappade hakan när Gemma äntrade in och bara levererade. Sedan kom Badger... där hade det hänt saker. Jovi kämpade på!!
    Du var helt suverän på minikursen. Jisses vad dom tog till sig och kom sig. Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Ojdå ;-) små knappar och surfplatta... Tryckte på ogilla tror jag. Nu vill jag se "huset" :-)

    SvaraRadera