lördag 28 december 2013

Fruktstund

Så har julen 2013 passerat och nyåret 2014 ligger i startgroparna.

Julafton blev lugn och mysig.
Julbord och klapputdelning med familjen och sedan fika med "eftersnack" hos svägerskan. Och apropå klappar så illustrerade dessa hur olika mina söner tänker om sin mor, trots samma uppfostran och föräldrar.

Av Erik, en social teoretiker som gillar sitt liv i storstadens myller med mode, fester, sport och  umgänge fick jag ...........

Vem vill ha en mamma som luktar ladugård?



Av Gustaf, en praktisk naturmänniska som gillar att vistas i skog och mark tillsammans med sin bössa, skida långturer, arbeta fysiskt eller fiska fick jag...........


Användbart på landet utan neonljus och gatlampor
 
Ha ha, ja, de tänker på mig i alla fall, (gulligt) bara på lite olika sätt.

Själv köpte jag mig också en julklapp och har nu konverterat till något mer fruktigt.


Hade tänkt vänta, men då androiden börjat ge upp och storstadspojken, som för övrigt är en riktig hejare på äpplen var hemma och kunde bistå med förevisningar passade jag på.

Något annat jag tänkt passat på att göra under julledigheten var att massträna Gemma i vallhagen. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt. På julaftons morgon skar sig lillan illa i tassen och hoppar nu runt på tre ben. Trist. Nu får hennes träning vänta men istället har Jovi fått mera tid, och det är ju inte heller så dumt. I går var vi tex först till Ewa och tränade vallning och sedan vidare till brukshundklubben och körde lydnad och i morgon åker vi till uppfödarmorsan och tränar igen.

Till sist vill jag önska alla ett riktigt gott 2014!

Själv hade jag tänkt ägna 2014 åt en sundare livsstil med nyttigare mat och mera rörelse.
Men med tanke på en annan julklapp jag fick, litervis med rött och massor av choklad (coachen vet vad adepten vill ha) tror jag det året får starta lite senare.

GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Du har ju konverterat till äpple, det räcker väl? Mer sund behöver du väl inte vara? Jag envisas ju med att inte gå i äppelträsket men ska jag hålla jämna steg med Four så får (!) jag min beskärda del ändå

    SvaraRadera
  2. Härliga ungar som ser sin mor på olika sätt :)

    Det går bra att konvertera till ett sunt liv vilken tid på året som helst :)

    Lyckat till!

    SvaraRadera