måndag 17 mars 2014

Bakslag i vädret

Så blev det vinter igen då.

Inget varken jag eller katten uppskattar.


Hundarna däremot verkar inte ha något emot den vita varan.




 
På gården har allt sin gilla gång.
Fåren börjar få magar och väntar bara att få snaska på grönt gott gräs.
Dock tror jag det är ett tag kvar till både lamning och betessläpp.
Kraftfodergivan, som är dagens höjdpunkt, är Jovi till stor hjälp i.
Att hålla undan de gottesugna tanterna så att jag kan fylla trågen med den extra energin de behöver ser hon som en viktigt uppgift.



Hussen har också en del för sig. Bla har han investerat i en nyare traktorför att göra utfodring och gårdsarbetet lättare. (Somliga väljer hästkrafter i stället för hundhjälp)

 
Träningen med hundarna går framåt. Både inom vallningen och lydnaden.
I lydnaden börjar jag se en möjlig tävlings start inom snar framtid. Det är lite kvar att få ihop,
men med bra träning och träningsbara ytor, dvs ingen snö och is så ska det nog gå.

I går var vi till Ewa S och tränade vallning. Det var ett tag sedan sist och det var skön att höra att hon såg att saker hade hänt,  till det bättre med båda tjejerna.
Då är vi i alla fall på rätt spår!
Som vanligt blev det mycket vallsnack och mindre av annat prat.
Brukar alltid komma på när jag åkt ifrån en sådan träning.
-Öh, ??? Frågade jag hur hon mådde? Om de andra hundarna var OK? Om det hänt något allmänt utanför själva vallningen? eller om ev framtids utsikter inom jobb, familj, resor mm?
Och svaret blir nästan alltid detsamma.
-Nää!
Ha, ha snacka om att gå in en bubbla!! Tur vi är lika på det planet.
Det kan till och med hända att vi måste ringas efter träningen för att prata om saker som vi skulle ha pratats om när vi träffades som inte har med själva tränandet att göra men som vi glömt. Är det såna man kallar nördar?

Hur som så har rolig och trivs och för mig är det prio ett.
Lilla Four som jag inte sett på ett tag har blivit stooora pojken och är nu fullt träningsbar för både dom ena och dom andra mer eller mindre svårare uppgifterna en vallhund bör klara. Ska bli roligt att följa hans utveckling. Anar att jag måste hålla i hatten. Det kommer att gå undan!! (utvecklingen alltså, hi,hi)

1 kommentar:

  1. Haha, håll i Hatten! Det är inte bara utvecklingen som kommer gå fort ;-)

    SvaraRadera