onsdag 27 augusti 2014

Genrep?

Om dagens pass var ett genrep inför helgens äventyr (som förresten inte blir det äventyr jag pirrat för) får jag nog se mig i stjärnorna efter några pluspoäng. 

Vi övade på långa fråndriv i starka drag och i hård motvind. Ja, det sista tror jag inte påverkade men det känns bättre att ha något att skylla på ;-)

Att köra den lilla var som att köra lådbilen på en alldeles för hög växel i en längre motluta med ett gäng elefanter gungade i lasten. 
Trögt, tungt och svajigt och dit det bar, bar det oavsett hysteriska visslor från mig. Det var som om hon inte hörde, inte vågade chansa och inte hade några som helst planer på att låta djuren gå ur sitt låsta grepp. Att släppa vägen mot draget var inte att tänka på. Suck, här har jag en del förtydliganden att informera damen om. 

Jossan däremot gick fint. Det var riktigt roligt att träna med henne och nu har jag en plan även för henne. He, he.
(Planen, för den som är ord viss, döljer sig i den sista meningens sjunde ord.)
Klura på det ni. 


2 kommentarer:

  1. Grinar o ska ha blogg …
    men sköta den klarar du inte ;-)

    SvaraRadera