onsdag 13 augusti 2014

Söker DET, men var är det?

 


 


Än är sommaren inte slut även om det blivit både lite svalare och lite mörkare på kvällarna. Passade på att klämma in ett par läger till innan "behagligt väder"säsongen sätter helt stopp för sånt.

Det blev ett i vallning med Gemma och ett i lydnad med Jossan.

Sent om sider upptäckte jag också bokens tjusning. Har aldrig varit någon slukare av böcker. Har liksom varken tid eller ro att sätta mig ner och läsa. Dessutom har jag en tendens att antingen somna eller sväva iväg i tankar så fort ögonen ska fokusera på text. Det blir liksom bara att börja om från förstasida hela tiden. Men nu provade jag en annan variant. Lapa bok med örat. Dvs ljudbok. Har redan på bara några dagar plöjt en bok. 11,5 timmars lyssning och jag behövde inte ens vara still!! Toppen! Vid alla, icke hjärnaktiva tillfällen åkte den på. När jag städade, lagade mat, åkte till jobbet och gick promenad med hundarna. Tillfällen som normalt ägnas åt att tänka -pust vad tråkigt, -måtte jag vara klar snart, -gasa gubb jä-el, osv blev genast mycket trevligare.


I går var jag och tränade lydnad med Caroline och Johanna. Johanna och Saxe som var en ny bekantskap för oss på lydnadsplanen hade lite knutar som hon ville ha hjälp att lösa. Vi klurade lite ihop och hittade några förändringar som kanske kan hjälpa. Caroline och Nelly ska snart ut och tävla och jag ser inga, absolut inga brister som kan hindra dom från målet. Sen kan allt hända men de är så förberedda, så momentstrygga och så fina ihop. De har verkligen gått framåt. Så roligt att se! Jovi och jag trasslar fortfarande med friaföljet. Även om det ser ok ut får jag inte till det i känslan. Lilla Gemma fladdrar på som vanligt. Gör allt och inget liksom.

I dag kom Ninnie förbi och tränade. Vi körde några hämt, första ben genom grind och ett par delningar. Även här har det hänt saker!

I morgon blir det ytterligare ett lydnadspass med Jossan. Vill så gärna hitta DET! Sen lägger jag lydnaden på hyllan över helgen och ägnar i stället dagarna att vara på vallhundstävling. Minst lika roligt det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar