torsdag 7 augusti 2014

Vardag igen

Då är semestern slut och vardagen har infunnit sig igen.
Kan inte klaga på semestervädret. Sol och värme var eviga dag. Det gillar ju jag! Det enda som varit lite bristfällig är träningen. Har inte riktigt kunnat få ut det jag tänkte. Alla har vi fått anpassa oss till värmeböljan. Kört korta pass på lämpliga tider och dagar. Och de har inte varit många.

Sen kom den hemska branden i Sala. Fy, vad jag lider med dom som bor i området. Även här har vi drabbats. På inga vis så allvarligt som de men stinkande rök och sot nedfall har satt sina spår. Hoppas innerligt att dom får bukt med branden och att inga, vare sig människor eller djur kommer till skada.

I dag är vädret dock ganska gynnsamt så jag ska nog ta ut Lillan  i hagen och se vad hon minns och orkar. Hon har inte riktigt varit sig själv i veckan. Lite loj och tillbakadragen och äta är inte på tal. Kanske lite vallning kan muntra upp henne. I eftermiddag blir de nog ett lydnadspass med Jossan också. Har fortfarande inte riktigt hittat rätt i vissa moment. Framsteg syns dock, även om de är väldigt små. Får väl ge det lite tid kanske?


4 jobbarnätter kvar till ledig vecka.
Sen dags för ytterligare en tripp med lådbilen!



            

1 kommentar:

  1. Så vad är det med Lillan? Är hon, liksom jag, deprimerad över att vi inte får vara med och åka lådbil den här gången? Eller förresten... Inte äta?! Då är det något annat än det jag drabbats av...

    SvaraRadera