söndag 13 september 2015

Checkar framtiden

Upptäckte till min fasa att sommaren är på upphällningen.  På gården kan man se björkar vars löv inte längre grönskar och marken under gul av fallande löv, rabatterna börjar sakta vissna ner, mörkret rullar in tidigare och tidigare och shortsen hänger oanvända på sina galgar. 
Buuuhuuu :-( gillar verkligen inte hösten....

.....eller ja, det är inte hösten i sig jag ogillar, den kan vars rätt mysig. Men vetskapen om att årstiden jag älskar är bakom medan den som nalkas bara är kall, mörk, hal och trist. Ursäkta alla vinterentusiaster men kyla, snö och kläder i lager är inte min grej. 

I morse tog jag lite sovmorgon. Det var skönt. Sov ända till 06 (!!) men låg kvar och små myste ända till halv sju. Sen var det bara att stiga upp, elda, duscha, rasta och mata hundar innan det åter var dax för en stunds arbete i fabriken. 

Hussen är fortfarande norröver och jagar. Eller jaga och jagar förresten. Så mycket älg har de inte skjutit. Tror de ställt in siktet på nått helt annat....

...och vem vet, tränar han riktigt bra kanske man kan tillbringa sin sista tid på andra sidan Atlanten i lyx och flärd som proffshustru. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar