fredag 18 september 2015

Rastlöshet

Snart är ensamheten äntligen över för den här gången. 
Min älgjägare kommer hem efter helgen. 
För även om inte lyckan är så stor i jämtlandsskogarna 


så kommer den att bli desto större när han återvänder. 
Saknaden och tomheten är enorm!

I dagarna har jag, förutom att ligga sjuk städat, tvättat, fejat, gnott och farit runt. 
Vad gör man inte för att få tiden att gå? Hi, hi. 
Folk runt omkring måtte tro jag är galen. 
Men det hela handlar nog mera om att få tiden att gå. 

Tränat en del har jag också hunnit. 
Gemmas sakta träning har lett till lite tveksam seghet så i dag öste jag på henne mera. Vi får väl se om jag får synda för det. Jovi tuffar på som aldrig förr. Nån seghet där, finns inte på kartan. 
Sen är vi ute och promenerar en hel del. 
Men man ser tydligt vilka som gillar vilka, hi, hi



I helgen kommer Ewa J och bor över. Det ska bli roligt. 
Planen är att vi ska träna och mysa ett par dagar.
Sen hjälper hon mig ta hem fåren då de ska stallas in för klippning. 
Det är en bit mellan hagen och fårhuset och vi måste ta dem via byvägen så det kan vara bra att vara två i fall det kommer bilar eller annat. Dessutom ska vi passera några trädgårdar och plantage och jag gissar att ägarna inte uppskattar glupska får i rabatterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar