lördag 18 juni 2011

Skamsen :-((

I dagarna två har jag och hundarna varit på Finnbogård och kursat.
Instruktör var Sven Sonevik och för värdskapet stod Mats och Maria Knutas Olsson.

Sven
Det var två trevliga dagar med kluriga övningar, spännande får och hjärtliga deltagare.

Med Jovi var tanken att få en liten värdering. Vad tyckte instruktören? Hur såg han på hennes utveckligspotential och vad och hur skulle jag tänka med henne fortsättningsvis? Fick en del svar att ta med hem och jobba med. På den avslutande summeringen ställde han en fråga som verkligen fick mig att vakna.
-Tycker du inte om hunden??

- Jooo, det är så klart jag gör!!
-Visa henne det då. Du blir lite för passiv i ditt engagemang. Tro på henne, jobba med henne, stötta henne, och visa henne tilltro.

Oj, vilken "käftsmäll" ;-) funderade i vilket hål skulle man gräva ner sig i.

Några av deltagarna
Oui
Sara får det förklarat
Maria och Ice
Ice, bara 14 mån gammal fullt koncentrerad
Med Lexa gjorde vi flera kluriga övningar där det verkligen gällde att hålla tungan rätt i munnen, hunden lugn, ha rulle på fåren och fina korta flanker. Marias Ryor var superkänsliga och väldigt lätta på foten, så det blev en verklig utmaning´för oss. Men vi klarade det rätt så bra. Det största bristen var nog att jag inte riktigt orkade hålla i och koncentrera mig hela vägen. Något jag får jobba vidare med.

Sandra och Rapp
Linda med en av unghundarna
Lindas lilla valp och släkting med Jovi på farfars sida
Stackars lilla Jovi ♥ , har en matte som inte visat tilltro nog. Får bli ändring på det!
Summerar jag det hela är jag jätte nöjd med Lexas insats och såååå himla tacksam över att Sven vågade säga mig ett sanningens ord. Hans tycke ang Jovis vallning var goda. Lagom tempererad, vaken, fin djurkänsla och bra balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar