söndag 19 juni 2011

Släktträff

I dag blev det lite av en släktträff i vallhagen på Skräddars.
Helen och Marie kom förbi med sina hundar för lite träning
och för att ge lite feedback på mig och Jovi.
Vår trogna kamrat Ewa kom också tillsammans med sin lille Rom.
Rom, som just kommit hem från en vallresa i Skottland där han erövrat en prispokal för bästa delning och fålla. Häftigt! Stort Grattis på er.

Som sagt, så ville jag ha lite åsikter om Jovi som vallhund. Har inte känt mig helt 100 med henne. Mest kanske för att hon är så olik Lexa, och Lexa är den enda referens jag har. Kanske inte den bästa referensen, enligt somliga men jag gillar den. Nu fick jag även chansen att se lite Jovi syskon och gillade vad jag såg. Och Jovi är inte det minsta olik dom. Det är en grå sten som lättat från mitt hjärta. Visst är hon olik Lexa, men på ett positivt sätt. Jag har äntligen sett det!! Nu åker vi!!!!!!!!!

Fina systern Maggan var riktigt på hugget.


Maggan var snabb och intensiv men lugnade ner sig och jobbade fint

Brorsan Badger tog det lugnare


och balanserade upp fåren fint

Finaste Jovi mamman Ella lite olydig ....
men vad gör det när man ändå vallar med finess


Storebror Just jobbade på storflock.
Och banne mig om det inte hände ett och annat där :-)


Någon (troligen en trogen kamrat) roade sig med att fota min "snälla, ordentliga, lugna" Jovi. Jo, jag tackar jag! Undar just vad jag fått det ifrån, hi,hi men jag kan inte påstå att jag ogillar vad jag ser.


Tack snäll kamrater för idag. Har fått en "ny" bild av min hund och en säkrare känsla i min handling.
Tyvärr, måste jag meddela att Lexas tå inte klarade påfrestningarna som håll och stakethund åt dom små.
Jag hoppas att det går över fort och att hon är tillbaka på banana igen om några dagar.

Sist vill jag skicka ett Stort Grattis till Ewa och Irja som varit i Norge och tävlat Norska Kelpiemästerskapen. Resultatet blev Godkänt Norskt Vallprov och Kelpie Mästare, HURRA!!!



3 kommentarer:

  1. Den trogna kamraten hade roligt när hon fotade :-) och är såååå glad att du äntligen börjar hitta en bra känsla för/med Jovi. Nu åker vi! och vi ska se till att påminna dig om att tala om för henne att hon är bra <3

    Det var roligt att ses igen. Och Rompa fick plussa på erfarenhetskontot lite igen, tack för det!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Synd att man missade att få se syskonen. Aj aj inte bra med att Lexa känner av tån igen.
    Ewa&Irja

    SvaraRadera
  3. Klart att du tycker om Jovi,men är det inte kanske bara att det är något med den första,så säger en del i alla fall som har många barn. Eller hur? Lena Ossi&Jazz

    SvaraRadera