måndag 6 juni 2011

Nya begåvningar

I går var vi, Ewa J och jag bjudna att träna hos Sara och Grå.
Eftersom jag inte visste om hennes får och marker var lämpliga för liten Jovi så
åkte jag lite tidigare till Ewa och släppte lillan. Hon börjar ta sig nu den lilla och
intresset blir starkare och starkare för var gång vi är inne hos fåren.

Det visade sig att Saras får och hage visst var anpassad även för liten okunnig valp
så Jovi fick jobba loss ordentligt denna dag. Och hon gjorde det bra.
Lexa tryckte ner gasen i botten (som vanligt) första vändan. Fåren reagerade genast
och gjorde allt för att slippa ha den hunden i hasorna, dvs kutade för allt de var värda.
Fick gå in och dämpa hunden och då gick det genast lite bättre. Men............. hon har börjat slarva,
IGEN den lilla tokan. Inte en, enda fin släppflank :-( . Hörbarhet 100 men lydnad...???? =0
Och vi som ska tävla snart!! Ha, ha, ha, ha  :-(

Ewas Irja gjorde fina rundor. Inte direkt oväntat. Det som stack ut mest var Ewas utveckling.
Både som samarbetspartner och arbetsledare i vallhagen. Jösses!,  vad bra de jobbar!





Sture och Marie går bara från klarhet till klarhet. Det är jätte duktiga och jätte ambitiösa
och kommer att bli ett härligt star-team i vallhagarna framöver. Ge dem bara lite tid.



Saras hund Grå kramade mitt hjärta direkt. Somliga hundar har den förmågan. Jag såg så mycket i
den hunden hunden som inte riktigt hittade ut att jag inte kunde låta bli att ta över honom en stund.
Förlåt Sara!



Till er som inte var där!
Har sett SDV´s nya stjärnor :-)

Dagen avslutades hos grannarna med nygrillade hamburgare och ett par glas rött.

Kan också meddela att "någon" envisas med att skicka otäcka ;-) SMS från Skottland.
Det står att de har de bra, vallar på hillsen, utvecklas och trivs.
Avundsjuk???
Inte alls ;-(

1 kommentar:

  1. Vad skulle jag göra utan dig!! Tack för att du skjutsar mig hit och dit så att vi får chansen att komma ut. Riktigt trevlig och lärorik dag. Du skriver om att du kände varmt för Grå och det förstår jag. Mitt hjärta går igen till lilla Jovi. Hon berör mig på så.... Ljuvlig liten vallare. Lexa vet du att jag tycker om fast jag tror inte att jag skulle klara att valla med henne.
    Ewa&Irja

    SvaraRadera