måndag 19 september 2011

News

Har varit mycket dålig på att uppdatera bloggen, ser jag. Det är nästan så att man kan tro att det inte händer ett dugg här på Skräddars. Vare sig i aktivitets väg eller i huvudbry. Men så är det naturligtvis inte. Även om jag skulle önska det ibland ;-). Den stora boven i dramat "inga blogg inlägg" anklagar jag Facebook för att vara. Det är både bekvämare, lättare och mindre arbetssamt för hjärnan att skriva någon rad där då och då. Dessutom funderar jag om folk verkligen läser bloggen längre??? 

Nå väl. Medan jag funderar över bloggens överlevnad kan jag resumera de senaste veckornas news.
1) Har funderat mycket över hundarnas liv och leverne. Och kommit fram till flera saker. Bla dessa:

Ett!! Att Jovi faktiskt inte är 8 veckor gammal längre. Hon behöver regler!!!
Två!! Lexas stress och spändhet är inte nyttig för henne. Hon mår inte bra.
Tre!! Dags att göra vallhund av Jovi. Hon är och kommer aldrig att bli sin mosters like. Like it or not!!

2)Lennart har startat en kurs för blivande tävlingsekipage och jag har fått äran att hjälpa till. Jätte roligt och jätte nyttigt! Jag lär mig massor, samtidigt som jag får möjligheten att dela med mig av det lilla jag kan och förhoppningsvis låta inspirera och motivera andra till det jag gillar. Deltagarna är jätte duktiga och ställer många kluriga frågor och problem för oss att diskutera kring. Här är några bilder från gårdagens pass.

Meg tar sats ut på ett vänster hämt.


Rosso ställer in hjärnan för vallning


Ben tränar på omprioriteringar


Stures blick är inställd.

Grå övar lugnt, jämt tryck framåt.


3) Osborn "the cat" har inte visat sin nuna hemma de senaste veckorna. Flera funderingar om händelser snurrar naturligtvis i skallen. Att katter gör vandringar är i och för sig inget konstigt, men bekväma Osborn, och i detta regn och kalla väder??? Nej!! Ny katt??

4) Tio får har lämnat gården för nya liv på annan plats. Det är alltid kul att få sälja djur till liv. Sju eller åtta till väntar på samma lycka. De som ska fortsätta livet på gården är klippta och ansade för kommande herrbesök och ser ut att vara i fint trim. 

5) En liten träningshage har upprättas för Jovis utbildning och flera kurser och träningar är inbokade i hennes namn. Erkänner att jag haft lite svårt att acceptera hennes vallegenskaper. Men även jag har fått öppna upp och omvärdera.

6) Ett krig har deklarerats på gården. Vägen, fåren och hagarnas överlevnad mot "the Bäverknutters"
Så här ser det ut just nu i hagarna. Undre tråden under vattenytan och inte långt ifrån att vattnet går över diket upp på vägen. Vägen kan spolas bort, marken sumpas igen och med låg ström i stängslet får vargen en lätt väg till dukat bord.




Ja, det var sex av huvudnyheterna från Skräddar.
Ha de bra där ute.

5 kommentarer:

  1. Roligt att läsa ditt nyhetsbrev:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att folk läser din blogg, men det är ju så att inte alla kommenterar den.Det blir inte det samma som Facebook,så har vi ju alla fina bilder.FORTSÄTT med bloggen Kram Lena Ossi,Jazz

    SvaraRadera
  3. Jag läser också men kommenterar inte alltid. :)

    Uj vilken översvämning ni har..Ni får gå ut på bäverjakt.

    SvaraRadera
  4. och jag läser också - och kommenterar ibland. Tänk att det ska ta sådan tid innan saker går in ibland...
    Ett!! känns som old news och Två!! i allra högsta grad. Tre!! är i alla fall inte gammal :-)

    *fnissar förnöjt*

    SvaraRadera
  5. Lika här läser flitigt fast inte alltid en kommentar.
    Ewa&Irja

    SvaraRadera