måndag 5 september 2011

Trolltyg

Hemkommen från Söderalas IK-2 tävlingar men både goda och mindre goda nyheter.
Om vi börjar med de goda så är det alltid roligt när det går bra för vänner och bekanta.
Tex så blev Anna och Ted bästa IK-2 hund OCH fick i hop poäng till en SM plats, Anita gjorde fina rundor och Lennart lika så. Lilla resekamraten Rom tog sin första placering på får och fick därmed också sina första (men långt ifrån sina sista) SM poäng, Mickis gjorde en lysande runda dag ett och Sanna visade sig vara en hejare på delning och vann dag två. Syster Ella var handtam och startade ruggigt bra dag två och Lisbeth visade att det går att göra saker med stil även i näst intill omöjliga situationer.

Nöjd är jag också med min och Lexas prestation i fråndrivningen. Visst, vi missar lite i tajming och linjer då och då men det är inget som inte går att förbättra. Med mera träning, rutin och erfarenhet så kan vi nog lite till. Hoppas jag! ;-) Att fålla och delning skar sig ser jag som ett mindre bekymmer. Det var svårt. Även för de rutinerade. Men även om vi misslyckades fick vi i alla fall nya erfarenheter och nya infallsvinklar med oss hem.

Däremot verkar det gå troll i våra utgångar och det är mindre roligt :-(
Har en del teorier och planer som snurrar runt i skallen. Ska se om vi kan sätta några i verket och utvärdera resultatet men kul är det inte just nu. Tur att jag av naturen är ENVIS! annars vete f-n.

2 kommentarer:

  1. de där utgångarna trollar verkligen med nattsömnen... och då menar jag inte bara Lexas (utgångar menar jag, det är säkert inget fel på hennes nattsömn). Reskamraten den äldres hämt gör heller ingen människa glad. Till vintern ska det tränas hämt... om det nu hjälper?

    SvaraRadera
  2. Krille, Fog och Race6 september 2011 kl. 10:17

    Det låter som att ni haft en trevlig helg i Söderala. Hoppas Lexas utgångar löser sig snart, då jäklar:-).

    SvaraRadera