torsdag 29 december 2011

Hundarnas julklapp...

... kräver nog lite övning innan den ger färdighet.

Att agera utomhus kan tyckas vara en självklarhet när man bor på landet. Men så är inte alltid fallet. Helst inte denna tid på året. Det är kolmörkt (gatlysen är en lyx), isigt (grusade vägar är en dröm), skarigt (vinden ligger på i öppna landskap) eller kallt (ja, kanske inte än då). Dessutom behövs ett dragmotor och min är i väldigt dålig kondition. Hundarna flåsar knappt i mitt sällskap.

Lexa var genast med på noterna.
Hon är så lättlurad att en frolic löste första provturen.
Jovi däremot är inte lika lätt att lura.
Är det otäckt så är det.
Och det ska nog lite mer än en frolic till för att motivera henne.
Men jag fick henne i alla fall att gå upp och vara kvar när allt var stilla.

Undrar just vilka mutor som ska till innan jag kommer dithän. Ha,ha,ha



 

1 kommentar:

  1. HUR ska ni få plats alla tre på den??? nu är jag avundsjuk, Hussen hade önskat sig en motionscykel och jag tänkte på fullaste allvar byta ut den mot ett löpband just för att kunna träna hundarna ;-) men jag insåg att Hussen behövde cykeln bättre än vad hundarna behövde bandet. Jag kan ju åka fyrhjuling med dem :-)
    Apropå det så fortsätter Zeke spikrakt mot friskförklarad. Sista behandlingen idag, koll om tre veckor. Jag ska fortsätta med novafonen men nu är han som det heter inom vården utskrivningsklar, så de där femminuterspassen med en plan kan fortsätta :-)

    SvaraRadera