måndag 19 december 2011

Sov lilla misse

Så kom då snön. Lagom till jul.



Snön ligger vi på taken,
...endast tomten är vaken.

Tog hundarna med på en vintervit stärkande snöpromenad.
Vissa tränade dock styrka mer än andra, för vem behöver dyra special designade vikt machetter när det finns snö??? 


Bolla (r), bolla (r)


Både bak...


..och fram.


Men det stoppar inte en snöentusiast. Får ta i lite mera bara.

Har tidigare skrivit om min oro för kattungen. I dag bestämde jag mig för att en veterinär fick titta på honom och eliminera mina ev farhågor. En kvart innan vi skulle åka kommer katten ner från övervåningen, där han förövrigt spenderat hela dagen, sovandes. Han såg trött och hängig ut. Hade svårt att andas rent och reagerade dåligt. Han tog några steg över golvet, lade sig ner, fortsatte några steg till, lade sig osv. Hundarna var fram och luktade på honom, men han brydde sig inte. Sabaton krafsade lite på hans rygg men han tittade bara upp ett kort ögonblick. Nu kände jag att det var bråttom. Lade in honom i en bur och for iväg. Kände att varje andetag kanske var det sista. Väl hos veterinären bekräftades min oro. Vätska i buk och lungor gjorde det svårt att andas. Vi gjorde hans resa kort och han fick somna in där och då.


Farväl lilla Slash.........................

2 kommentarer:

  1. fy vad ledsamt...nu får jag dåligt samvete för jag fick aldrig känslan av att nåt var fel på Slash, min magkänsla sa ju mig tydligt att det nog inte stod rätt till med lilla Tiger...jag sa det till tjejen som skulle ha henne, men hon ville ha henne ändå (dumt av mig, jag skulle sagt nej bara..) Hoppas ni hittar en ny herre som kan flytta in snart!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad ledsamt, alltid tråkigt med sådana beslut hoppas ni får en bra jul ändå. Ann-Jeanette och fyrbeningarna

    SvaraRadera