tisdag 24 april 2012

Varg i sikte

I dag när jag öppnade bildörren och skulle åka till jobbet möttes jag av katten Sabaton.
Sömndrucken sträckte han på sig och hoppade ur fordonet.
Stackarn han måste ha varit där sedan i går em då jag satte hundarna i bilen med luckan öppen medan en kompis tränade i hagen.

Har beställt en fårsax, vad jag nu ska med den till? Tycker det är både jobbigt och svårt att klippa själv. Men, har jag ingen kommer jag absolut aldrig att lära mig heller. Ha,ha stackars får, kommer ihåg när jag hjälpte en vän att klippa. Den tackan fick utegångsförbud efteråt. Folk kunde ju tro hon var vanskött så som hon såg ut.

Nu på kvällen undrar jag om jag överhuvudtaget har några får att klippa i höst.
Strax efter åtta passerade två vargar mina hagar. En mörk hane och en något ljusare hona. Nu blir det till att ta in alla nattetid ett tag.

2 kommentarer:

  1. Usch, hoppas de var på genomresa. Men om katten sover i bilen är i alla fall han i säkert förvar ;-)

    SvaraRadera
  2. Du kan få träna på mina får om du vill!! Tråkigt med vargarna igen tycker som den andra Ewa. Hoppas att de bara är på genomresa.
    Ewa,Irja&Birk

    SvaraRadera