lördag 28 april 2012

Filmtajm

Började dagen med att märka lammen.
5 bagglamm och 7 tacklamm skulle det vara.
Men under märkningen gång konstaterades det att ett av tacklammen hade en liten påse under magen och blev därför klassad som bagge. Inte lätt det där ;-)

Sedan kokade jag en termos kaffe och gick ner i hagen för lite vallträning.
Solen sken och fåglarna kvittrade. Kan nog bli en härlig träningsdag, tänkte jag.
Passade på att filma lite också.
Men det var inte så lätt. Det var svårt att hålla koll på hund, får och tänkt väg samtidigt som man själv filmade. Blev lite missar i tajmingen och många gräsbilder. Men man är väl kvinna, hi,hi.

Här kommer Lexas.
Oj, oj. Öppningen på flankerna var borta och stoppen....  :-(





Sedan Jovi.
Kan väl konstatera att det ser lite bättre ut än vad det känns. Vilket var ett plus i sig ;-)
(Vad gillar ni föresten bakgrundsljudet, ha,ha)

1 kommentar:

  1. Hussen gick på promenad med hundarna så nu kunde jag titta i lugn och ro. Hundarna blev som galna när jag försökte titta med ljudet på... Det var visst något bekant över det :-)

    Nu fick jag tillbaka lite av min totaltappade inspiration och kanske har jag lite tankar att diskutera också (oväntat, eller hur?!). Vi hörs!

    SvaraRadera