onsdag 16 maj 2012

Gårdens nya

I går bar det i väg till Söderhamn t o r.
Detta är vad jag kom hem med.




En tupp, två hönor och fyra kameraskygga kycklingar.
Nu gäller det bara att hålla styr på katterna ;-)

Gissa vad jag fann i hönshuset idag?


I dag har vi varit till Peter och tränat, jag, Lexa och Jovi.
Fick en hel del med mig hem att tänka över och träna.
Bla, trycker Jovi i bättre nu, men behöver stärkas i att plocka får från utställare.
(Tror jag har en frivillig kandidat i Skedvi, fniss)
Visslorna behöver nyanseras bättre och tajmas rätt på Lexa liksom tempoväxlingarna.
Dessutom måste jag våga mera och tydlig göra rätt och fel bättre med bägge hundarna.
Jaha, blir till att träna med andra ord ;-)

1 kommentar:

  1. Nog för att katten här har dyra leksaker, men kycklingar?! Där går gränsen!
    Jag vet en som gärna håller djur till Jovi men när det gäller nyanserade visslor får du rådfråga någon annan. Här visslas det ju bara broms... Hårt! Inga nyanser tillåtna!

    SvaraRadera