torsdag 10 maj 2012

(upp) Kopplad igen.

Så där ja, då har vi äntligen tillgång till internet igen!
Det har varit många turer fram och tillbaka med både tekniker, support och div modemförsäljare. Men nu så! Och det bästa är, att jag tror faktiskt Claes kom på lösningen själv. Efter otaliga samtal med expertis fram och tillbaka hittade han en annan väg och vips funkade det. Bravo!!
Det är rysligt vad handikappad man blir utan dataanslutning. Bara en sån sak som att ringa. Skulle beställa tid hos tandläkaren och hade inget telefon nummer. Eniro så klart! Men utan nät, inget Eniro. Fick slå i telefonkatalogen som jag knappt visste var den fanns eller ens hur den fungerade.
Mitt i allt detta utanförskap sa min telefon att nu är telefonminnet fullt och ett större SD-kort skulle inte lösa problemet.
-Fan! Ingen datoruppkoppling  och ingen telefon att surfa på?
Blev till att köpa en ny telefon.
Någon måtta på utstöttheten får det vara!
Vad har vi då gjort dessa veckor utan tangentknappande?
Nja, inte mycket.
Har jobbat en hel del samt pysslat med får och trädgård.
Flasklammet växer och har nu gått upp 10 kg från födelsevikten. Dvs lammnäring bort! Ett annat lamm har förolyckats och brutit sitt ben.
Spjälat och bandagerat. Tror det blir bra.
Hundarna har motionerat men inte vallat i någon större utsträckning. Något pass här hemma, ett pass hos Ewa J och en vända till Bråfors har det i alla fall blivit. Har haft lite idé och inspirations torka men hoppas på snar ”regnperiod”. Kanske kan veckans kursstart ge energi. Lagat grävhål i gräsmattan, flyttat lite buskar och våndats över rabattogräset.

Avslutningsvis har jag funderat på varför inga fåglar flyttat in i våra nya holkar?

Nu vet jag anledningen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar