måndag 14 maj 2012

Motiv motivation

Oj, vad tiden springer i väg. Massor att göra, hinner knappt med.
Har fått lite "bannor" att bloggen uppdateras för sällan. Kul! Då vet jag att någon i alla fall är intresserad. Helgen som gått har varit full spikad med aktiviteter. I fredags startade jag och Lennart upp vår vallningskurs. Kursen vänder sig till de som vill utveckla sin tävlings/arbetshund samt utmana sig själva att ta steget vidare. Deltagarna visade sig vara intresserade, engagerade och förväntansfulla. Roligt! Vi startade upp med att de fick lösa en delningsuppgift och avslutade med en lång fösningsbana. Inte helt enkelt, men de jobbade på fint och vi fick se många fina försök och välanpassade handlingar. Det ska bli riktigt roligt att få följa dom.

Lördag, Söndag var jag anmäld på en fotokurs.
Kursen blev inte riktigt som jag trott. Hade förväntat mig mera grundläggande fotograferings teknik, kamerainställningar, tips och trix. I stället visade sig kursen mera gå ut på att hitta och se spännande motiv och ljusreflexer. Och då har vi väl alla våra favorit områden. Kan säga att dessa INTE var några jag gick i gång på ;-)










Tur jag hade egen fotomodell med mig!








I går kom Ewa S förbi för lite träning. Själva träningen kan vi lämna till det förgångna, men en hel del givande diskussioner blev det. Går med en hel del oro och funderings känslor i magen och fick lite hjälp att reda ut dessa. Skönt! Ibland behöver man en hjälpande hjärna för att komma vidare.








1 kommentar:

  1. Haha, fina foton från kursen, men jag gillar de andra bättre. Till exempel ser jag att Rom Raring minsann behöver träna delning... Det där såg ju inget vidare ut. Tack för en trevlig dag, träningen var kanske inte vår bästa, men jag tror att vi fick ut en del båda två. Tänk att det ska vara så mycket känslor överallt... Gör inte som jag visslar -gör som jag tänker, kan det vara något? Eller Titta, de jäv-a fåren försöker ju inte ens sticka... Ja, det är inte alltid lätt att vara hund :-)

    SvaraRadera