måndag 21 maj 2012

Träning

Hann med lite träning innan jobbet.
Har faktiskt varit rätt flitig med den varan sista tiden.
Dock är jag, om jag ska vara ärlig, inte riktigt säker på om den innehåller lika mycket kvalité som kvantitet. Ser dock att Lexa, i synnerhet går trött i kontoret fort och behöver vallkonditionträning.
Hennes hämt spökar igen, pust :-( vet inte riktig vad som bekymrar henne och jag lägger inte så mycket energi på att fundera mera. Ägnade hela förra sesången åt det, utan större visshet. Nu kör vi bara. Kanske handlar det om mera rutin, ökad självkänsla, trygghet och förtroende. Vi får se. Den bromsande vallningen har gått bra men också skapat ett annat problem. Seghet! JissLexa seges! ! Ja, vem trodde det? Hi,hi. Men vi hoppas hitta ur det också.


Jovi fick hämta fåren i skogsagen i dag. Helt själv! Skickade i väg henne och väntade. och när det gäller Jovi menar jag VÄNTADE! Men rätt var det var hörde jag rassel i snåren och ut kom fåren men lilla "bebisen" efter. Bra jobbat!


Sedan körde vi ett fartfyllt energipass på fältet och avslutade med ett lugnt kraftpass på tackorna med lamm.


Hon gillar verkligen att flyttar tackor med lamm och hon är faktisk ganska bra på det. Lugn, avvaktande och trygghetsgivande men ändå kraftfull


Lugn, avspänd men ändå menande


Lägg till bildtext


Tackan viker lugnt undan


I sin karaktäristiska stil


Håller dragsidan


Sist en bild på hönsen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar