torsdag 24 maj 2012

Sol, sol, sol

Åh, vad härligt! Äntligen har sommaren kommit!
Har varit ute i solen hela dagen. Dock ser jag inte så fin ut.
I bikini och stövlar har vi flyttat får, bubbat plåt och stängslat.
Dvs vita fötter och underben, röda revor längs låren och kräftfärgade svidande axlar.
Jovi har varit alldeles speciellt duktig idag.
Dammade iväg på fyrhjulingen till skogshagen och skickade Jovi att leta djur på på vägen dit.
När jag kom fram hörde jag hur det rasslade långt in i slysnåren och fram kom fåren med lilla Jossan efter. Vände fyrhjulingen och så vallade vi ner tackorna till gården. Fört fåren , sen Jovo och sist jag, puttrande på latemans maskinen.

Väl hemma hade jag förberett en provisorisk hage i trädgårdsslänten där fåren ska göra sitt årliga jobb. Slyröjare och ogräsbekämpare, mumselimums.

Kompisen är och tävlar och jag är så avundsjuk. Tur det är kossor dom flyttar. Lindrar avunden avsevärt.

Nu har vi precis ätit middag på altanen och det var så nära att jag tog mig ett glas vin. Men jag ska ju jobba. 3 nätter och sedan en 3dagars jobbkurs i Stockholms skärgård för att komma hem och bila ner till storstaden igen och flytta åt sonen och sedan hem och kursa lite till. Pust! Verkar dröja till vinglaset på altanen   :-(    Som tur är har sommaren bara börjat!!











2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir över att du skriver så mkt positivt om lilla prinsessan. Håll tummarna för morsan i helgen!

    SvaraRadera
  2. Det verkar inte bara vara vinglaset som dröjer, inte mycket till träning heller verkar det :-( då fortsätter jag väl på nöt-banan då ;-)

    SvaraRadera