tisdag 26 mars 2013

Barmark, tack!

Tiden går och jag börjar få smått panik.
Gemma växer, tävlingssäsongen för vallning närmar sig och lydnadsträningen haltar.
Allt jag vill bara går inte. Måtte våren sätta fart NU!

I lördags hade jag, i egenskap av utbildningsansvarig träff med SDV´s instruktörer.
Det blev en givande stund med massor av idéer och förslag. Kul!
Efter mötet vallade vi, så gott det gick bland snö och skare i Lennarts hage.
Upptäckte både det ena och det andra i Jovi.

Söndagen spenderades i sittande ställning inomhus. Fullmäktigemöte i SVaK.

I går var det äntligen dax för lite nytta. I Ewas lilla hage var underlaget träningsvänligt
och jag skulle äntligen få utlopp för min panikångest.
Både Gemma och Jovi fick slita hårt för mattes godkännande.
Gemma med sin attityd och Jovi med sina flanker. Men till slut så var hon nöjd.
I morgon kör vi ett par tre pass till och jag hoppas de minns min envishet från sist.

Torsdag-fredag åker vi ner till Lekeberga.
Det är dax för mig att påbörja min instruktörsutbildning i vallning.
Det ska bli spännande!

Önskar er alla en Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar