lördag 9 mars 2013

Ett litet dagsgalleri.

Det har varit några härligt soliga dagar. Det enda missnöjet har varit temperaturen. För även om solen värmt har det varit på tok för många minusgrader i luften för att snön och framförallt isen ska smälta. Hade tänkt ta ut tackorna på fältet i dag och damma av hundarna lite. Men utan broddar under klövarna är risken på tok för stor för olyckor och fall så vi får vänta ett tag till. Längtar så efter is fria och snörena marker att träna på.

I torsdags var vi i alla fall till Peter och fick nånting gjort.
Gemma plockades ner ytterligare och tyckte det här med racevallning inte var så himla latjo lajbans trots allt. Hi, hi, så kan det gå när man väljer att inte uppföra sig.

Jovi gick så där. Hon får jobbigt när hon känner dominans, övertag och hökblick från utomstående. (Eller kanske är det hur det påverkar mig) Men vi fick lite små tips och råd om hur vi kan jobbar vidare. En tröst är att även om hon blir lite låg och tillbakadragen kan jag få henne ur den sinnesstämningen och jobba vidare. Det kunde jag inte för ett halvår sedan. Jag tycker överlag mycket har hänt hos henne på sistone. Många positiva saker och sakta en säkert börjar mitt förtroende och hopp för henne att öka. Det känns kul!

Efter vallträningen var det bara hem, äta, byta fokus och hämta grejor. Dax för Jovis lydnadskurs. Hon, ja, jag med var rätt trött i huvudet efter vallningen men vi åstadkom i alla fall flera fina saker. Nu skulle jag vilja sätta lite fart och fläkt på det hela bara. Något som är svårt i kurslokalen bland alla de andra hundar och på hala golv. 

I dag har jag ägnat förmiddag åt lite fotografering. Resultatet ser ni nedan. Nu på eftermiddagen har klipp platsen för fåren ställts i ordning. Fårklipparen kommer på onsdag. Sen har jag ägnat mig åt att lapa lite sol och funderat över morgondagens möte. Vallklubben har styrelsemöte och jag har en hel del på agendan att ventilera. I kväll blir det en slappar kväll framför tv´n och årets final av mellon. Har ingen självklar favorit men oavsett vem som vinner vet jag vad det står på löpsedeln i morgon ;-) Men först ett sista ryck innan solen går ner och kallgraderna kryper in i benmärgen.


Dagens fotoskörd.




















































3 kommentarer:

  1. Mästarfotografen! Nu ser man även Jovis vackra ögon <3
    Härliga kort!

    SvaraRadera
  2. Kanonbilder,, och jag reagerade igen på likheten,, har du inte ångrat dej och hänger på kursen nu till helgen.
    René

    SvaraRadera