torsdag 11 april 2013

Jag kan!....ibland...

I bland blir jag riktigt imponerad av mig själv!!
I dag var en sån dag.
Lyckades på ett lugnt, metodiskt och otroligt pedagogiskt sätt förändra min hunds sätt att hantera och tänka, i en för henne svår situation. Yes, yes, yes!!

-Såja, såja, förhäv dig inte nu, Heléne.............
-Nej då, jag vet nog att efter sol faller regn. Men det kändes så skönt att äntligen få "slå i spiken i kistan". Och det komiska i det hela, jag tror inte åskådarna på sidan märkte förändring i lika stor grad som jag kände den. Och det metodisk, pedagogiska i det hela var att Jovi själv tog initiativet till förändringen.

Japp, det var träning hos Ewa J på schemat. Egentligen hade både jag och hon, som delade tiden med Christine bokat träning hos Peter i dag men eftersom han insjuknat så bestämde vi oss alla tre att träna ihop hos Ewa istället.

Christines nya hund Tine, gick riktigt fint och kommer att bli en bra arbetskamrat i ladugården.
Ewas Birk har kommit som tusan nu på siståne. Från att i tisdags ha problem i vissa situationer bara gå in och leverera. Gemma har mognat. Vet inte om det beror på ändrade träningsmetoder eller annat sätt att tänka. Skit samma, bra blir det i alla fall. Och Jovi........ ja, hon är ständigt mitt wildcard. Men idag fick vi till det!

Sista passet släppte jag loss både Birk och Jovi på fåren. Två trygga själar med stor djurkänsla och fin djurhantering. Och ja,  jag kan ju säga att dom löste uppgifterna lite olika......... hi,hi

2 kommentarer:

  1. Du må tro att det kändes gött när jag såg dig se så nöjd ut.
    Birk är sååå tröötttt!! Fast nöjd. Visst blev det en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Men blogga är du inget vidare på ;-)

    SvaraRadera