söndag 6 oktober 2013

Instruktörer på utveckling, dag 2

I dag var det dags för instruktörerna att titta, tänka och utbyta idéer kring deras egen hunds arbete. Dessa hundar hade ju kommit lite längre i sin utbildning och var också tränade och förda av mera "självtänkande" ägare.............!?
 Hmmm.... hur menar jag då? Tänkte inte gårdagens elever?
Jo, absolut men som utbildare har man oftast lite mera erfarenhet att luta sig mot och kanske en träningsplan man känner sig trygg och inarbetad med. Dessutom kan dessa planer ibland vara svåra rucka på. Nu var det inte så i detta fall och jag tyckte vi fick bra diskussioner och fina tränings utbyten.

Med Jovi tex jobbade vi på hämt där två utställare höll djuren ordentligt. Fick många kluriga övningsidéer och bra feedback på hundens jobb.
Men Gemma belystes brister på ett positivt och genomtänkt sätt. Många bra råd och tydliga konsekvensanalyser.

Vi förde också bra och raka diskussioner om vår förenings kursverksamhet och utbildningsplaner, och jag fick en tydligare bild på hur klubben och framförallt UBK kan jobba vidare för den delen av verksamheten.

Det har varit en toppen helg!
Och jag hoppas alla är nöjda och känner att de bidragit till utveckling på ett eller annat sätt.

2 kommentarer:

  1. Det har verkligen varit en toppenhelg, tack alla inblandade för den. Men allra mest och störst tack till Heléne som fixade allt. Och då menar jag ALLT! Från frukost till eftermiddagsfika och valppassning. Och så hann du med att delta i diskussionerna också Jag fattar inte hur du bär dig åt.
    Jag glömde säga att jag satte i strömmen till elaggregatet när vi var klara, men det märker du väl ;-)

    SvaraRadera